duminică, 9 februarie 2014

Si bemol

Ti-au coclit gandurile

Din ochii candva frumosi
tasnesc boabe galbene de singuratate

lanturi groase
sugruma sufletul imbatranit de tristete

ani si ani
ti-ai mimat fericirea
intr-un pas des-deux
inexistent

ai ramas repetent
la toate jocurile de societate 
cu miza fericirea ta

Jucai dupa reguli prestabilite
si indiferent de joc
partenerii
te legau la ochi
in chicotelile femeii


ieri
mi-as fi frant sufletul
si te-as fi luat de mana
dar azi
esti o poveste de noapte
cu lumina stinsa

Ma durea chemarea ta
cand fiecare litera
lovea un os al memoriei
niciodata acelasi

as fi putut sa-mi astup urechile
dar imi ramaneau ochii
gura
si toate degetele 
impodobite cu inele

as fi putut sa te dau la schimb
dar te-am presat floare
in cartea din care-mi citisera ursitoarele
viitorul



as fi putut
sa uit ca te iubesc fara de capat
cand nedrept
imi tipai numele
uitandu-ma vocala
in noapte fara soare

amintiri ciorchine
mi-au pravalit pe umeri
o noapte-n Si bemol

mi-e dor de tine
ca de Oda bucuriei

gandul
te striga cu nume
ce nu-si schimba anotimpul

in palma am dorul buchetului din noaptea nuntii
tipat de piatra sfaramata
in arcus de violoncel

contrabasul in surdina
acompaniaza tanguirea

pe umerii mei 
amintirile noastre
canta
Oda bucuriei
si noi
ingenunchiatii sortii
plangem 
in Si bemol.



Zambesc acum
lingusindu-ti numele
in varful gandului
...
esti atat de primavara
incat degetele mele
se tem sa te atinga

si esti atat de vara 
incat buzele mele
ard de dorul 
sarutului tau

esti atat de iubire
incat te culeg in pumn
zare albastra

uneori
ma tem ca noptile
te-ar ninge cearcan
si-atunci
deschid poarta-n plop
si-ti presar in cale
doar zile bune de visat

zambesc
si-n varful gandului
numele tau lingusit
descatuseaza povesti

Ar fi trebuit sa-ti scriu
sa stii ca a venit primavara
ca orasul miroase a verde,
si luna rade...


Copacul nostru scutura noroc
si e o bucurie sa-l mangai,
ai putea sa scrii legende
ascuns intre frunzele lui.

Ti-as fi scris demult,
dar cat mai esti TU
din tine?

Intrebarile,
imi inconjoara dureros fruntea.

Ce culoare are acum sufletul tau,
si gandul,
miroase a dragoste?
Cine ti-a mai pictat zi sfanta
pe turla de biserica?

Ti-as fi scris demult
si multe,
dar nici TU,
nu mai stii nimic
de tine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu